Jak zorganizować pogrzeb i o czym nie zapomnieć?
Organizacja pogrzebu zawsze zaczyna się od formalności. W pierwszej kolejności należy uzyskać kartę zgonu (od lekarza) i akt zgonu (z Urzędu Stanu Cywilnego), a następnie udać się z tymi dokumentami do wybranej firmy funeralnej i podpisać z nią umowę, uzgadniając wcześniej wszystkie szczegóły ceremonii, przede wszystkim:
- datę i miejsce pogrzebu;
- formę pochówku;
- oprawę wizualną;
- klepsydry i nekrologi;
- wybór trumny lub urny;
- przygotowanie zmarłego do uroczystości.
Umowa może obejmować także usługi opcjonalne: wystawienie księgi kondolencyjnej, koordynację transmisji online, organizację konsolacji dla rodziny i bliskich czy stworzenie jakiejś formy upamiętnienia zmarłej osoby, na przykład biżuterii ze śladem linii papilarnych. Nie zapomnij o zasiłku pogrzebowym na pokrycie kosztów organizacji pogrzebu – tym też może się zająć firma funeralna, załatwiając wszystkie niezbędne procedury w Twoim imieniu.
Kto może Ci pomóc w organizacji pogrzebu?
Jeśli szukasz kompleksowego wsparcia w organizacji pogrzebu, pomocą może Ci służyć Klepsydra. To renomowana firma funeralna dysponująca dużym doświadczeniem w branży i dzięki temu oferująca usługi pogrzebowe na najwyższym poziomie. Nawiązując z nią współpracę możesz liczyć na pełne wsparcie organizacyjne, w tym profesjonalną obsługę logistyczną i formalną pochówku, a także empatię i zrozumienie w tych trudnych dla Ciebie chwilach. Jej pomocna dłoń zdejmie z Twoich barków wszystkie przykre obowiązki związane z organizacją ceremonii pogrzebowej i zapewni Ci tak potrzebny w czasie żałoby spokój. Skontaktować się z nią możesz telefonicznie lub mailowo. Po szczegóły odsyłamy na stronę: https://klepsydra.pl/zorganizuj-pogrzeb/.